crystaleye Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 41 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 150 Reputation: 1 Joined: 06/29/12 Last Seen: February 20, 2013 Share Posted December 23, 2012 hi i am having trouble with my disguise npc it wont talk when i click it can someone help me on it Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 75 Topics Per Day: 0.02 Content Count: 2223 Reputation: 593 Joined: 10/26/11 Last Seen: June 2, 2018 Share Posted December 23, 2012 Please post the script in [/b][/font] tags so we can look at it. Then we can find the error. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crystaleye Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 41 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 150 Reputation: 1 Joined: 06/29/12 Last Seen: February 20, 2013 Author Share Posted December 23, 2012 (edited) //=====eAthena Script===================== // Disguise NPC // v1.0 //=====By:============================== //= Soryia //===== Description: ====================== //= An NPC that changes your class sprite while wearing a special item //===== Additional Comments: ============== //= Supports third classes, just uncomment the appropriate lines //===================================== prontera,147,174,5 script Disguise NPC 803,{ mes "Hi! I can change your look!"; mes "Want to try?"; if(countitem(xxxx) == 0) { switch(select("Sure!","No thanks")) { Case 1: next; mes "Alright! First you need to have these special rings."; next; mes "Now, I need to properly enchant your rings before you put them on..."; next; switch(rand(1,3)) { Case 1: set .@Type$,"base"; break; Case 2: set .@Type$,"EAJL_UPPER"; break; Case 3: set .@Type$,"EAJL_BABY"; break;} if(.@Type$ == "base") { switch(rand(1,10)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break; Case 8: set .@Class$,"EAJ_TAEKWON"; break; Case 9: set .@Class$,"EAJ_NINJA"; break; Case 10: set .@Class$,"EAJ_GUNSLINGER"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_UPPER") { switch(rand(1,6)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_BABY") { switch(rand(1,7)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER")) { switch(rand(1,3)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 3: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_UPPER") { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Class$ == "EAJ_NOVICE")) { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break;}} if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } mes "Alright, they should be ready to use!"; mes "Come back if you want me to change the enchantment on your rings!"; close; break; Case 2: mes "Suit yourself, then!"; close; break;}} switch(select("Sure!","No thanks")) { Case 1: next; if(isequipped(xxxx) != 1) { mes "Sorry, you need to have your disguise rings on first."; close;} mes "Would you like to select a class or let me select one?"; switch(select("Let me select", "You pick")) { Case 1: next; mes "Alright! First select a catagory!"; switch(select("Normal","Advanced","Baby")) { //switch(select("Normal","Advanced","Baby","Third")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes Case 1: set .@Type$,"base"; break; Case 2: set .@Type$,"EAJL_UPPER"; break; Case 3: set .@Type$,"EAJL_BABY"; // break; //Uncomment these lines if your server supports third classes // Case 4: // set .@Type$,"EAJL_THIRD"; break;} next; mes "Alright! Now select your base class!"; if(.@Type$ == "base") { switch(select("Novice","Swordsman","Acolyte","Archer","Mage","Merchant","Thief","Taekwon","Ninja","Gunslinger")) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break; Case 8: set .@Class$,"EAJ_TAEKWON"; break; Case 9: set .@Class$,"EAJ_NINJA"; break; Case 10: set .@Class$,"EAJ_GUNSLINGER"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes switch(select("Swordsman","Acolyte","Archer","Mage","Merchant","Thief")) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_BABY") { switch(select("Novice","Swordsman","Acolyte","Archer","Mage","Merchant","Thief")) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} next; if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER")) { //if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER") && (.@Type$ != "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes mes "1st class, 2-1 class, or 2-2 class?"; switch(select("1st","2-1","2-2")) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 3: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes mes "2-1 class or 2-2 class?"; switch(select("2-1","2-2")) { Case 1: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Class$ == "EAJ_NOVICE")) { mes "Normal or Super?"; switch(select("Normal","Super")) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break;}} next; break; Case 2: next; switch(rand(1,3)) { //switch(rand(1,4)) { //Switch this and the above line if your server supports third classes Case 1: set .@Type$,"base"; break; Case 2: set .@Type$,"EAJL_UPPER"; break; Case 3: set .@Type$,"EAJL_BABY"; // break; //Uncomment these lines if your server supports third classes // Case 4: // set .@Type$,"EAJL_THIRD"; break;} if(.@Type$ == "base") { switch(rand(1,10)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break; Case 8: set .@Class$,"EAJ_TAEKWON"; break; Case 9: set .@Class$,"EAJ_NINJA"; break; Case 10: set .@Class$,"EAJ_GUNSLINGER"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes switch(rand(1,6)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_BABY") { switch(rand(1,7)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER")) { //if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER") && (.@Type$ != "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes switch(rand(1,3)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 3: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Class$ == "EAJ_NOVICE")) { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break;}} break;} // This section allows GMs to apply the disguise to anyone else online, you can disable that by commenting out everything below here... if(getgmlevel() >= 60) { mes "Would you like to change yourself or a different person?"; switch(select("Myself","Someone Else")) { Case 1: next; break; Case 2: L_Remote: next; mes "Who do you want to change, then?"; input .@Disguise$; next; if (isloggedin(getcharid(3,.@Disguise$)) == 0){ mes "Hmm... I can't find "+.@Disguise$+". Double check your spelling or try someone else."; goto L_Remote;} mes "Alright then!"; close2; attachrid getcharid(3,.@Disguise$); else if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } specialeffect2 699; changebase DisguiseJob; end; break;}} // ...and above here mes "Alright! Stand back!"; next; else if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } specialeffect2 699; changebase DisguiseJob; mes "Alright! Have Fun!"; close; break; Case 2: next; break; mes "Alright, suit yourself!"; close; break;} } this is the script Edited December 23, 2012 by Emistry Please use [CODEBOX] or Attachments for long contents. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LCDTheOG Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 11 Topics Per Day: 0.00 Content Count: 223 Reputation: 36 Joined: 12/13/11 Last Seen: February 1 Share Posted December 23, 2012 post a screenshot of the error in the mapserver when you load this npc, and when you click the npc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crystaleye Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 41 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 150 Reputation: 1 Joined: 06/29/12 Last Seen: February 20, 2013 Author Share Posted December 23, 2012 (edited) post a screenshot of the error in the mapserver when you load this npc, and when you click the npc when i click the npc it does nothing but it exists on the map server Edited December 23, 2012 by crystaleye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mootie Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 43 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 815 Reputation: 86 Joined: 10/26/12 Last Seen: June 10, 2022 Share Posted December 23, 2012 show the error not the npc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capuche Posted December 23, 2012 Group: Developer Topic Count: 10 Topics Per Day: 0.00 Content Count: 2407 Reputation: 616 Joined: 07/05/12 Last Seen: March 20 Share Posted December 23, 2012 (edited) btw i'm pretty sure item ID xxxx doesn't exist XD if(countitem(xxxx) == 0) { close2; attachrid getcharid(3,.@Disguise$); else if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } Where is the first if ? Edited December 23, 2012 by Capuche Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crystaleye Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 41 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 150 Reputation: 1 Joined: 06/29/12 Last Seen: February 20, 2013 Author Share Posted December 23, 2012 show the error not the npc it dosnt respond to any of my clicks btw i'm pretty sure item ID xxxx doesn't exist XD if(countitem(xxxx) == 0) { close2; attachrid getcharid(3,.@Disguise$); else if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } Where is the first if ? where to add the item id and also what did you mean by the first if Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LCDTheOG Posted December 23, 2012 Group: Members Topic Count: 11 Topics Per Day: 0.00 Content Count: 223 Reputation: 36 Joined: 12/13/11 Last Seen: February 1 Share Posted December 23, 2012 (edited) it needs to be a custom ring item that you made called disguise ring. Edited December 23, 2012 by lilcooldude69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crystaleye Posted December 24, 2012 Group: Members Topic Count: 41 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 150 Reputation: 1 Joined: 06/29/12 Last Seen: February 20, 2013 Author Share Posted December 24, 2012 it needs to be a custom ring item that you made called disguise ring. i removed the get item line can you edit it to not use any item instead Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnieRuru Posted December 25, 2012 Group: Members Topic Count: 18 Topics Per Day: 0.00 Content Count: 2044 Reputation: 682 Joined: 10/09/12 Last Seen: December 20, 2020 Share Posted December 25, 2012 seems like this member is asking to get spoon feed =/ //=====eAthena Script===================== // Disguise NPC // v1.0 //=====By:============================== //= Soryia //===== Description: ====================== //= An NPC that changes your class sprite while wearing a special item //===== Additional Comments: ============== //= Supports third classes, just uncomment the appropriate lines //===================================== prontera,147,174,5 script Disguise NPC 803,{ mes "Hi! I can change your look!"; mes "Want to try?"; if(countitem(5083) == 0) { switch(select("Sure!","No thanks")) { Case 1: next; mes "Alright! First you need to have these special rings."; next; mes "Now, I need to properly enchant your rings before you put them on..."; next; switch(rand(1,3)) { Case 1: set .@Type$,"base"; break; Case 2: set .@Type$,"EAJL_UPPER"; break; Case 3: set .@Type$,"EAJL_BABY"; break;} if(.@Type$ == "base") { switch(rand(1,10)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break; Case 8: set .@Class$,"EAJ_TAEKWON"; break; Case 9: set .@Class$,"EAJ_NINJA"; break; Case 10: set .@Class$,"EAJ_GUNSLINGER"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_UPPER") { switch(rand(1,6)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_BABY") { switch(rand(1,7)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER")) { switch(rand(1,3)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 3: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_UPPER") { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Class$ == "EAJ_NOVICE")) { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break;}} if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } mes "Alright, they should be ready to use!"; mes "Come back if you want me to change the enchantment on your rings!"; close; break; Case 2: mes "Suit yourself, then!"; close; break;}} switch(select("Sure!","No thanks")) { Case 1: next; if(isequipped(5083) != 1) { mes "Sorry, you need to have your disguise rings on first."; close;} mes "Would you like to select a class or let me select one?"; switch(select("Let me select", "You pick")) { Case 1: next; mes "Alright! First select a catagory!"; switch(select("Normal","Advanced","Baby")) { //switch(select("Normal","Advanced","Baby","Third")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes Case 1: set .@Type$,"base"; break; Case 2: set .@Type$,"EAJL_UPPER"; break; Case 3: set .@Type$,"EAJL_BABY"; // break; //Uncomment these lines if your server supports third classes // Case 4: // set .@Type$,"EAJL_THIRD"; break;} next; mes "Alright! Now select your base class!"; if(.@Type$ == "base") { switch(select("Novice","Swordsman","Acolyte","Archer","Mage","Merchant","Thief","Taekwon","Ninja","Gunslinger")) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break; Case 8: set .@Class$,"EAJ_TAEKWON"; break; Case 9: set .@Class$,"EAJ_NINJA"; break; Case 10: set .@Class$,"EAJ_GUNSLINGER"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes switch(select("Swordsman","Acolyte","Archer","Mage","Merchant","Thief")) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_BABY") { switch(select("Novice","Swordsman","Acolyte","Archer","Mage","Merchant","Thief")) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} next; if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER")) { //if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER") && (.@Type$ != "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes mes "1st class, 2-1 class, or 2-2 class?"; switch(select("1st","2-1","2-2")) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 3: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes mes "2-1 class or 2-2 class?"; switch(select("2-1","2-2")) { Case 1: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Class$ == "EAJ_NOVICE")) { mes "Normal or Super?"; switch(select("Normal","Super")) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break;}} next; break; Case 2: next; switch(rand(1,3)) { //switch(rand(1,4)) { //Switch this and the above line if your server supports third classes Case 1: set .@Type$,"base"; break; Case 2: set .@Type$,"EAJL_UPPER"; break; Case 3: set .@Type$,"EAJL_BABY"; // break; //Uncomment these lines if your server supports third classes // Case 4: // set .@Type$,"EAJL_THIRD"; break;} if(.@Type$ == "base") { switch(rand(1,10)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break; Case 8: set .@Class$,"EAJ_TAEKWON"; break; Case 9: set .@Class$,"EAJ_NINJA"; break; Case 10: set .@Class$,"EAJ_GUNSLINGER"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes switch(rand(1,6)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} else if(.@Type$ == "EAJL_BABY") { switch(rand(1,7)) { Case 1: set .@Class$,"EAJ_NOVICE"; break; Case 2: set .@Class$,"EAJ_SWORDMAN"; break; Case 3: set .@Class$,"EAJ_ACOLYTE"; break; Case 4: set .@Class$,"EAJ_ARCHER"; break; Case 5: set .@Class$,"EAJ_MAGE"; break; Case 6: set .@Class$,"EAJ_MERCHANT"; break; Case 7: set .@Class$,"EAJ_THIEF"; break;}} if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER")) { //if((.@Class$ != "EAJ_GUNSLINGER") && (.@Class$ != "EAJ_NINJA") && (.@Class$ != "EAJ_NOVICE") && (.@Type$ != "EAJL_UPPER") && (.@Type$ != "EAJL_THIRD")) { //Switch this and the above line if your server supports third classes switch(rand(1,3)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 3: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER")) { //else if((.@Type$ == "EAJL_UPPER") || (.@Type$ == "EAJL_THIRD")) { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_2"; break;}} else if((.@Class$ == "EAJ_NOVICE")) { switch(rand(1,2)) { Case 1: set .@Branch$,""; break; Case 2: set .@Branch$,"EAJL_2_1"; break;}} break;} // This section allows GMs to apply the disguise to anyone else online, you can disable that by commenting out everything below here... if(getgmlevel() >= 60) { mes "Would you like to change yourself or a different person?"; switch(select("Myself","Someone Else")) { Case 1: next; break; Case 2: L_Remote: next; mes "Who do you want to change, then?"; input .@Disguise$; next; if (isloggedin(getcharid(3,.@Disguise$)) == 0){ mes "Hmm... I can't find "+.@Disguise$+". Double check your spelling or try someone else."; goto L_Remote;} mes "Alright then!"; close2; attachrid getcharid(3,.@Disguise$); if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } specialeffect2 699; changebase DisguiseJob; end; break;}} // ...and above here mes "Alright! Stand back!"; next; if(.@Type$ != "base") { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)|getd(.@Type$)); } else { set DisguiseJob,roclass(getd(.@Class$)|getd(.@Branch$)); } specialeffect2 699; changebase DisguiseJob; mes "Alright! Have Fun!"; close; break; Case 2: next; break; mes "Alright, suit yourself!"; close; break;} } this kind of script ... should be able to optimized further with arrays ... but the script works itself so meh ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
crystaleye
hi i am having trouble with my disguise npc it wont talk when i click it can someone help me on it
10 answers to this question
Recommended Posts