GoldRoger Posted July 23, 2024 Group: Members Topic Count: 31 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 78 Reputation: 0 Joined: 03/19/18 Last Seen: March 30 Share Posted July 23, 2024 Anyone know how to add this script?..first login.. player need to put security code..to prevent deal,buy,sell and drop item.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 hendra814 Posted July 23, 2024 Group: Members Topic Count: 59 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 1281 Reputation: 170 Joined: 06/12/12 Last Seen: 1 hour ago Share Posted July 23, 2024 57 minutes ago, GoldRoger said: Anyone know how to add this script?..first login.. player need to put security code..to prevent deal,buy,sell and drop item.. try use this script //===== rAthena Script ======================================= //= Account Management System //===== By: ================================================== //= Patskie //===== Current Version: ===================================== //= 1.1 //===== Compatible With: ===================================== //= rAthena SVN //===== Description: ========================================= //= Simple and useful script to boost the capabilities of //= players to manage their account without going into the //= control panel. //= 1.0 Initial Release //= 1.1 Remove unnecessary variables //============================================================ - script Char Information -1,{ OnInit: bindatcmd("account",strnpcinfo(3)+ "::OnAccount"); end; OnPCLoginEvent: if (#finalpassword$ != "") goto P_insert; else end; P_insert: sc_start sc_berserk, 1000000000, 1; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Please enter your locker password"; next; input @insertlp$; if (@insertlp$ == #finalpassword$) goto P_pass; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Invalid password!"; next; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Forgot Password?(Y/N)"; next; input @askfp$; next; if ((@askfp$ == "Y") || (@askfp$ == "y")) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Ask the administrator to retrieve your password"; next; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Bye!"; atcommand "@kick "+strcharinfo(0); end; } else if ((@askfp$ == "N") || (@askfp$ == "n")) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Try again!"; next; input @insertlp$; next; if (@insertlp$ == #finalpassword$) goto P_pass; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Invalid password. Bye!"; next; atcommand "@kick "+strcharinfo(0); end; } else { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Invalid Choice. Bye!"; next; atcommand "@kick "+strcharinfo(0); end; } P_pass: sc_end sc_berserk; end; OnAccount: switch(prompt("My Account:Change Mail:Change Birthday:Who's Online:Set Password:Delete Password:View Character:Exit")) { case 1: query_sql "SELECT `userid` , `email` , `logincount` , `last_ip` , `birthdate` FROM `login` WHERE `account_id` = '"+getcharid(3)+"'",@user$,@email$,@login,@last_ip$,@birthdate$; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Account Username: " + @user$; mes "Account ID: " + getcharid(3); mes "E-Mail: " + @email$; mes "Login Count: " + @login; mes "IP Address: " + @last_ip$; mes "Birthday: " + @birthdate$; end; case 2: query_sql "SELECT `email` FROM `login` WHERE `account_id` = '"+getcharid(3)+"'",@old_email$; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Input the new e-mail you want"; input @new_mail$; mes "Old e-mail: " +@old_email$; mes "New e-mail: " +@new_mail$; mes " "; mes "Is that correct?"; next; if(select("Yes:No") - 1) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Next time, make a faster decision"; end; } else { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Your e-mail will be changed now"; next; query_sql "UPDATE `login` SET `email` = '"+escape_sql(@new_mail$)+"' WHERE `account_id` = '"+getcharid(3)+"'"; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Done!"; end; } case 3: query_sql "select birthdate from login where account_id = "+ getcharid(3), .@birthdate$; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Well tell me your new birthdate - format 0000-00-00"; mes "Example 2018-12-31"; input .@string$; next; explode( .@tmp$, .@string$, "-" ); if( getarraysize( .@tmp$ ) != 3 || getstrlen(.@tmp$[0]) != 4 || atoi(.@tmp$[0]) < 1 || getstrlen(.@tmp$[1]) != 2 || atoi(.@tmp$[1]) < 1 || getstrlen(.@tmp$[2]) != 2 || atoi(.@tmp$[2]) < 1 ) { mes "wrong format bye"; end; } query_sql "update login set birthdate = '"+ escape_sql( .@string$ ) +"' where account_id = "+ getcharid(3); mes "done"; end; case 4: query_sql "SELECT `name` , `class` FROM `char` WHERE `online` = '1'", .@name$, .@class; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "-----------------------------------"; mes "Online Users: " + getusers(1); mes "-----------------------------------"; for( set .@a,0; .@a < getarraysize(.@name$); set .@a,.@a + 1) mes .@name$[.@a]+ " | Job: " +jobname(.@class[.@a]); mes "-----------------------------------"; set .@count, .@count + 128; end; case 5: if (#finalpassword$ != "") { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "You already have your account password. Delete it first before setting a new password"; end; } mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Do you want to set a password for your account?"; next; if(select("Yes:No") - 1) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Next time, make a faster decision"; end; } else { sc_start sc_berserk, 1000000000, 1; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Input your password here. Note that this is CASE SENSITIVE."; next; input @pw$; next; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Confirm your password"; next; input @accountvpw$; next; if (@accountvpw$ != @pw$) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "The verification password that you had entered is incorrect"; sc_end sc_berserk; end; } else { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Thank you. Please remember the password you had setted. I will ask for it again everytime you login"; set #finalpassword$,@pw$; sc_end sc_berserk; end; } } end; case 6: if (#finalpassword$ == "") { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "You do not have a password to delete"; end; } mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Please enter your current password"; next; input @cpassword$; next; if (@cpassword$ != #finalpassword$) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Invalid Password!"; end; } else { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Are you sure you want to delete your password?"; next; if(select("Yes:No") - 1) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Next time, make a faster decision"; end; } else { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Done!"; set #finalpassword$,""; end; } } case 7: mes "Choose a character, if you"; mes "want to change something."; query_sql "SELECT `char_num` , `name` , `class` , `base_level` , `job_level` , `zeny` , `str` , `agi` , `vit` , `int` , `dex` , `luk` , `last_map` , `last_x` , `last_y` , `save_map` , `save_x` , `save_y` FROM `char` WHERE `account_id` = '"+getcharid(3)+"' ORDER BY `base_level` DESC",@char_num,@name$,@class,@base_level,@job_level,@zeny,@str,@agi,@vit,@int,@dex,@luk,@last_map$,@last_x,@last_y,@save_map$,@save_x,@save_y; set @menu$,""; mes " "; set @menu$,"- " + @name$[0] + ""; mes "^FF0000"+@name$[0]+"^000000"; mes "---------------------"; mes "[Base/Job: " + @base_level[0] + "/" + @job_level[0] + "]"; mes "(Class: " + jobname(@class[0]) + ")"; mes "====================="; for( set @a,1; @a < getarraysize(@name$); set @a,@a + 1) { mes "^FF0000"+@name$[@a]+"^000000"; mes "---------------------"; mes "[Base/Job: " + @base_level[@a] + "/" + @job_level[@a] + "]"; mes "(Class: " + jobname(@class[@a]) + ")"; mes "====================="; set @menu$,@menu$ + ":- " + @name$[@a] + ""; } next; if((prompt(@menu$) - getarraysize(@name$)) > 0) { end; } else { set @m,@menu - 1; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "You have chosen:"; mes "^FF0000"+@name$[@m]+"^000000"; mes "Base/Job: " + @base_level[@m] + "/" + @job_level[@m]; mes "Class: " + jobname(@class[@m]); mes "Zeny: " + @zeny[@m]; mes " "; mes "Strenght: " + @str[@m]; mes "Agility: " + @agi[@m]; mes "Vitality: " + @vit[@m]; mes "Intelligence: " + @int[@m]; mes "Dexterity: " + @dex[@m]; mes "Luck: " + @luk[@m]; mes " "; mes "Position:"; mes "Current Map: " + @last_map$[@m]; mes "Cooardinates x: " + @last_x[@m] + ", y: " + @last_y[@m]; mes " "; mes "Savepoint:"; mes "Map: "+ @save_map$[@m] + " x: " + @save_x[@m] + ", y: " + @save_y[@m]; mes "What do you want to do?"; next; switch(select("Reset Position:Reset Style:Reset Equip:Nothing")) { case 1: mes "^55AA88Account System^000000"; query_sql "SELECT `online` FROM `char` WHERE `name` = '"+escape_sql(@name$[@m])+"'",@online; if(@online) { mes "I'm sorry, but I can't reset the"; mes "position of the chosen character"; mes "while you are logged-in on it."; end; } mes "I will reset the position now."; query_sql "UPDATE `char` SET `last_map` = '"+@save_map$[@m]+"' , `last_x` = '"+@save_x[@m]+"' , `last_y` = '"+@save_y[@m]+"' WHERE `name` = '"+escape_sql(@name$[@m])+"'"; end; case 2: mes "^55AA88Account System^000000"; mes "This will reset your"; mes "whole style."; next; if(select("Proceed:Stop!!") - 1) { mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Next time, make a faster decision"; end; end; } else { mes "^55AA88Account System^000000"; query_sql "SELECT `online` FROM `char` WHERE `name` = '"+escape_sql(@name$[@m])+"'",@online; if(@online) { mes "I'm sorry, but I can't reset the"; mes "style of the chosen character"; mes "while you are logged-in on it."; end; } query_sql "UPDATE `char` SET `hair` , `hair_color` , `clothes_color` = '0' , '0' , '0' WHERE `name` = '"+escape_sql(@name$[@m])+"'"; mes "Your request has been completed."; end; } case 3: mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Wanna reset your Equip?"; if(select("Yes, please:No, thanks") - 1) { end; } else { next; mes "^55AA88Account System^000000"; query_sql "SELECT `online` FROM `char` WHERE `name` = '"+escape_sql(@name$[@m])+"'",@online; if(@online) { mes "I'm sorry, but I can't reset"; mes "your equipment of this character"; mes "while you are logged-in on it."; end; } mes "I will start now."; query_sql "UPDATE `inventory` SET `equip` = '0' WHERE `char_id` = '"+getcharid(0,escape_sql(@name$[@m]))+"'"; query_sql "UPDATE `char` SET `weapon` = '0' , `shield` = '0' , `head_top` = '0' , `head_mid` = '0' , `head_bottom` = '0' WHERE `name` = '"+escape_sql(@name$[@m])+"'"; next; mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Your request has been completed."; end; } case 4: mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Okay, Bye!"; end; } } case 8: mes "^55AA88Account System^000000"; mes "Okay, Bye!"; end; } } Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 GoldRoger Posted July 23, 2024 Group: Members Topic Count: 31 Topics Per Day: 0.01 Content Count: 78 Reputation: 0 Joined: 03/19/18 Last Seen: March 30 Author Share Posted July 23, 2024 Thanks sir.. appreciate it..will try soon and update to you the feedback Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 disloyalmob Posted August 19, 2024 Group: Members Topic Count: 0 Topics Per Day: 0 Content Count: 1 Reputation: 0 Joined: 08/19/24 Last Seen: August 19, 2024 Share Posted August 19, 2024 (edited) Create a script that prompts players to set a security code on first login. Restrict actions like dealing, buying, selling, or dropping items until they enter the correct code. geometry dash Edited August 19, 2024 by disloyalmob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
GoldRoger
Anyone know how to add this script?..first login.. player need to put security code..to prevent deal,buy,sell and drop item..
3 answers to this question
Recommended Posts