Hello this is my script. I know something is missing but it has no errors. (latest rAthena trunk) Thanks in advance!
Here's the code:
firstcity,229,87,4 script Salvage NPC 856,{
mes "[Salvage NPC]";
mes "Hello! I can salvage your old weapons and armor.";
mes "In return, I'll give you a special item based on the weapon's level.";
next;
mes "[Salvage NPC]";
mes "Would you like to proceed?";
switch(select("Yes:No")) {
case 1:
callfunc("salvage_item");
break;
case 2:
mes "[Salvage NPC]";
mes "Alright, come back if you change your mind.";
close;
}
close;
// Handle item sale
OnSellItem:
// Rewards based on weapon level
setarray .@reward_common, 501, 502; // Example common loot item IDs
setarray .@reward_rare, 503, 504; // Example rare loot item IDs
setarray .@reward_unique, 505, 506; // Example unique loot item IDs
setarray .@reward_legendary, 507, 508; // Example legendary loot item IDs
setarray .@reward_ancient, 509, 510; // Example ancient loot item IDs
set .@item_id, @sold_nameid;
set .@weapon_level, getiteminfo(.@item_id, ITEMINFO_WEAPONLEVEL);
switch (.@weapon_level) {
case 1:
// Reward common item/points
getitem .@reward_common[rand(getarraysize(.@reward_common))], 1;
break;
case 2:
// Reward rare item/points
getitem .@reward_rare[rand(getarraysize(.@reward_rare))], 1;
break;
case 3:
// Reward unique item/points
getitem .@reward_unique[rand(getarraysize(.@reward_unique))], 1;
break;
case 4:
// Reward legendary item/points
getitem .@reward_legendary[rand(getarraysize(.@reward_legendary))], 1;
break;
case 5:
// Reward ancient item/points
getitem .@reward_ancient[rand(getarraysize(.@reward_ancient))], 1;
break;
default:
dispbottom "This item cannot be salvaged.";
}
dispbottom "Thank you! Here is your reward.";
end;
}
function script salvage_item {
mes "[Salvage NPC]";
mes "Please show me the items you want to salvage.";
next;
// Fetch player's inventory
getinventorylist;
// Collect all weapons and armor in the player's inventory
set .@item_count, 0;
for (.@i = 0; .@i < @inventorylist_count; .@i++) {
set .@type, getiteminfo(@inventorylist_id[.@i], 2);
if ((.@type == 4 || .@type == 5) && @inventorylist_equip[.@i] == 0) { // Type 4 = Weapon, Type 5 = Armor, and not equipped
set .@salvageable_items[.@item_count], @inventorylist_id[.@i];
set .@salvageable_items_qty[.@item_count], @inventorylist_amount[.@i];
set .@item_count, .@item_count + 1;
}
}
if (.@item_count == 0) {
mes "[Salvage NPC]";
mes "You don't have any salvageable items.";
close;
}
mes "[Salvage NPC]";
mes "Here is a summary of the items you can salvage:";
for (.@i = 0; .@i < .@item_count; .@i++) {
mes "^0000FF" + getitemname(.@salvageable_items[.@i]) + "^000000 x" + .@salvageable_items_qty[.@i];
}
next;
if (select("Proceed with Salvage:Cancel") == 2) {
mes "[Salvage NPC]";
mes "Alright, come back if you change your mind.";
close;
}
// Call the shop
callshop "salvage_shop", 2;
npcshopattach "salvage_shop";
close;
}
// Shop definition
- shop salvage_shop -1,501:-1
here's the debug:
[Debug]: npc_scriptcont: Salvage NPC (sd->npc_id=111487803) is not 'Unknown NPC' (id=0).
Question
Louis T Steinhil
Hello this is my script. I know something is missing but it has no errors. (latest rAthena trunk) Thanks in advance!
Here's the code:
firstcity,229,87,4 script Salvage NPC 856,{ mes "[Salvage NPC]"; mes "Hello! I can salvage your old weapons and armor."; mes "In return, I'll give you a special item based on the weapon's level."; next; mes "[Salvage NPC]"; mes "Would you like to proceed?"; switch(select("Yes:No")) { case 1: callfunc("salvage_item"); break; case 2: mes "[Salvage NPC]"; mes "Alright, come back if you change your mind."; close; } close; // Handle item sale OnSellItem: // Rewards based on weapon level setarray .@reward_common, 501, 502; // Example common loot item IDs setarray .@reward_rare, 503, 504; // Example rare loot item IDs setarray .@reward_unique, 505, 506; // Example unique loot item IDs setarray .@reward_legendary, 507, 508; // Example legendary loot item IDs setarray .@reward_ancient, 509, 510; // Example ancient loot item IDs set .@item_id, @sold_nameid; set .@weapon_level, getiteminfo(.@item_id, ITEMINFO_WEAPONLEVEL); switch (.@weapon_level) { case 1: // Reward common item/points getitem .@reward_common[rand(getarraysize(.@reward_common))], 1; break; case 2: // Reward rare item/points getitem .@reward_rare[rand(getarraysize(.@reward_rare))], 1; break; case 3: // Reward unique item/points getitem .@reward_unique[rand(getarraysize(.@reward_unique))], 1; break; case 4: // Reward legendary item/points getitem .@reward_legendary[rand(getarraysize(.@reward_legendary))], 1; break; case 5: // Reward ancient item/points getitem .@reward_ancient[rand(getarraysize(.@reward_ancient))], 1; break; default: dispbottom "This item cannot be salvaged."; } dispbottom "Thank you! Here is your reward."; end; } function script salvage_item { mes "[Salvage NPC]"; mes "Please show me the items you want to salvage."; next; // Fetch player's inventory getinventorylist; // Collect all weapons and armor in the player's inventory set .@item_count, 0; for (.@i = 0; .@i < @inventorylist_count; .@i++) { set .@type, getiteminfo(@inventorylist_id[.@i], 2); if ((.@type == 4 || .@type == 5) && @inventorylist_equip[.@i] == 0) { // Type 4 = Weapon, Type 5 = Armor, and not equipped set .@salvageable_items[.@item_count], @inventorylist_id[.@i]; set .@salvageable_items_qty[.@item_count], @inventorylist_amount[.@i]; set .@item_count, .@item_count + 1; } } if (.@item_count == 0) { mes "[Salvage NPC]"; mes "You don't have any salvageable items."; close; } mes "[Salvage NPC]"; mes "Here is a summary of the items you can salvage:"; for (.@i = 0; .@i < .@item_count; .@i++) { mes "^0000FF" + getitemname(.@salvageable_items[.@i]) + "^000000 x" + .@salvageable_items_qty[.@i]; } next; if (select("Proceed with Salvage:Cancel") == 2) { mes "[Salvage NPC]"; mes "Alright, come back if you change your mind."; close; } // Call the shop callshop "salvage_shop", 2; npcshopattach "salvage_shop"; close; } // Shop definition - shop salvage_shop -1,501:-1
here's the debug:
[Debug]: npc_scriptcont: Salvage NPC (sd->npc_id=111487803) is not 'Unknown NPC' (id=0).
3 answers to this question
Recommended Posts